Shanice Engel wordt de next generation partner bij communicatiebureau oona

Van intern tot dé autoriteit op het gebied van community-first marketing in de Benelux

oona, één van de toonaangevende communicatiebureaus in de Benelux, blijft innoveren en voorop lopen in de nieuwste ontwikkelingen van contentcreatie, PR, influencermarketing en social media. Door strategisch toptalent in huis te halen en zich te richten op de juiste kanalen, speelt het al twintig jaar een pioniersrol in de Benelux. Het community-first agency zette niet alleen influencermarketing op de kaart, maar professionaliseerde die expertise met een datagedreven aanpak. Dit jaar zet oona opnieuw een stap vooruit met Shanice Engel die partner wordt en mee haar schouders zet onder de uitbouw van het bureau.

Van business development naar strategische groei ​

In 2015 startte Shanice bij oona. Vier jaar later, in 2019, werd Shanice associate partner, een erkenning voor haar groeiende impact binnen de organisatie. Na jarenlang gebouwd te hebben aan internationale ‘love brands’ zoals Nike, Pepsico en Levi’s®, verschoof haar focus naar business development. Zo was ze onder andere verantwoordelijk voor het winnen van strategische pitches op Zalando, Gucci, Polestar en On Running. Eén van haar grootste successen was de ontwikkeling van de Benelux influencermarketingstrategie voor Samsung, waarbij het merk de kracht van influential communities in haar strategie integreerde.

Nu richt Shanice zich als partner mee op de toekomst van oona. Zo werkt ze nauw samen met Werner De Smet, CEO en medeoprichter van oona, aan de verdieping van de propositie en de internationale groeistrategie van de organisatie.

"Als community-first agency wil oona een alternatief zijn voor de klassieke bureaus. Klassieke bureaus richten zich nog te veel op het kopen van bereik. Ik geloof heel sterk in de kracht van content die met cultural voices uit relevante communities wordt gemaakt. De toekomst is aan merken met sterke communities, die bouw je met een geoptimaliseerde mix tussen organische en paid content." - Shanice Engel, partner bij oona
"Bij oona heb ik de unieke kans gekregen om mee te bouwen aan het succes van community-first marketing. Ons bureau is uitgegroeid tot één van de toonaangevende spelers in dit domein, iets waar ik bijzonder trots op ben. Nu wil ik me meer richten op de strategische groei van de organisatie om ons internationaal verder te versterken." - Shanice Engel, partner bij oona

Een nieuwe generatie ambitieuze millennials

Op haar 31ste is Shanice niet alleen een jonge vrouw op een managementpositie, maar ook een boegbeeld van een nieuwe generatie ondernemers. Ze weet wat er gebeurt in popular culture, heeft een sterk moreel kompas en is buitengewoon gedreven. Haar mindset weerspiegelt de cultuur binnen oona, waar ondernemerschap, creativiteit en inspiratie uit het leven buiten het werk centraal staan.

oona's focus op het bouwen van echte Benelux samengestelde teams, heeft Shanice’s rol verder versterkt. Door tijdelijk het oona-team in Amsterdam te leiden, leerde ze de nuances van de verschillende werkculturen en communities binnen de Benelux van binnenuit kennen. ​

"Shanice is the real deal. Ze staat zowel strategisch, operationeel als relationeel stevig in haar schoenen. Een sterke verankering in de popular culture, een stevige dosis ondernemerschap en uitzonderlijk commercieel talent, zorgen ervoor dat zij de geknipte kandidate is om de toekomst van ons agency mee uit te stippelen." - Werner De Smet, CEO van oona

Over oona

oona heeft kantoren in Amsterdam en Antwerpen, een omzet van 13 miljoen euro en 50 medewerkers.

oona ondersteunt universele merken, zoals Polestar, Zalando, Levi’s®, Samsung, Airbnb, Gucci, Remy-Cointreau, Nespresso, PepsiCo, IKEA, Uniqlo, en lokale helden, zoals Wouters & Hendrix, Kruidvat, ICI Paris XL, Niko, Telenet, Streamz, Tadaam en Auping.

www.oona.agency

oona is al twintig jaar thought leader in de Benelux. We omarmen technologie als middel om community engagement aan te drijven en impact te meten.

Zo zien wij het. Maar vraag het vooral aan onze klanten, zoals Polestar, Zalando, Levi’s®, Samsung, Airbnb, Gucci, Remy-Cointreau, Nespresso, PepsiCo, IKEA, Uniqlo, ICI Paris XL, Niko, Telenet, Streamz, Tadaam, Auping en vele anderen.