oona slaat de handen in elkaar met global Influencer Marketingplatform CreatorIQ

De R.O.I. van influencer marketing hangt sterk af van data en hoe je die gebruikt. Daarom werkt oona vanaf nu samen met CreatorIQ, een tool die de kwaliteit van de data en insights fundamenteel verbetert. De tool stelt oona in staat influencercampagnes te optimaliseren en zelfs het succes ervan te voorspellen. De impact meten op merken of organisaties is essentieel, en dat is wat CreatorIQ doet voor alle nodige influencer-statistieken.

The art and science of influencer marketing

oona stelt zijn campagnes zorgvuldig samen met hulp van thought leaders en cultureel relevante stemmen, om zo authentieke inhoud te creëren. De voorbije jaren is de impact van influencer content beter dan ooit te meten. Shanice Engel, Senior Influencer Marketing Expert: “Top of the funnel statistieken zoals volgers, impressies en engagement konden we al meten. Maar door onze samenwerking met CreatorIQ meten we nu ook merkoverweging, wat ons preciezere prestatievoorspellingen oplevert.”

Johnnie Walker's Bicentennial l Nespresso X Bazart

De zoektocht naar een toonaangevende tool

Om de beste match te vinden op vlak van platformintegraties en mogelijkheden rond data science testte oona in 2020 enkele toonaangevende influencer marketingtools uit. “CreatorIQ bleek de beste en dat op meerdere doorslaggevende punten”, aldus Shanice Engel. “De software biedt een efficiënte workflow tussen het agency en onze klanten bij het selecteren, doorlichten en briefen van influencers. Bovendien beschikt de tool over een ultramodern rapportagedashboard dat statistieken uit de volledige marketingfunnel weergeeft. Tot slot kunnen we met CreatorIQ het succes van de website van een merk koppelen aan influencercampagnes die het merk voerde. Zo krijgen we een beter zicht op de impact van die campagnes. Volgens marktonderzoeksbureau Forrester onderscheidt CreatorIQ zich trouwens als het best presterende in-house influencerplatform.

oona als vertegenwoordiger van de Europese markt

CreatorIQ kan rekenen op oona als partner en ambassadeur op de Europese markt. “Na veel gesprekken met het team realiseerden we ons dat oona dezelfde doelstellingen heeft als wij”, zegt Nicolas Audry, Sales Director bij CreatorIQ. “Daarbovenop maken hun kennis van de markt, hun connecties, hun leergierigheid en hun gretigheid om bij te leren hen een logische partner! Deze zet stelt oona in staat influencer marketing naar een hoger niveau te tillen, zeker wat betreft het voorspellen van succes van een campagne. En ondertussen stimuleert oona de markt om influencer marketing verder te professionaliseren, wat een voordeel is voor andere merken.”

oona en CreatorIQ vertrekken dus op een gedeelde thought leadership-missie. Wat ze te bieden hebben? Educatieve content om bedrijven te inspireren hun eigen strategieën en uitvoeringen te verbeteren. Dat gaat van globale trends op nieuwe socialemediaplatformen tot hypergelokaliseerde gegevens over het Europese influencerlandschap. CreatorIQs 2025 Trends Rapport en de Influencer Marketing Show Masterclass over het optimaliseren van influencer marketingbudgetten om de R.O.I. te verhogen zijn twee recente voorbeelden van hoe de samenwerking eruit zal zien. oona zal ook actief op zoek gaan naar nieuwe CreatorIQ-klanten in de Benelux. Want wie wil nu niet investeren in een tool die je organisatie klaarstoomt voor succes?

Hendrick's Gin X Max Colombie l 42|54 X Z Flip Collab Samsung l Soulwax X Café Costume

Over oona

oona is een communicatiebureau met een unieke visie op PR, sociale media en influencer marketing. Het bureau helpt klanten te navigeren doorheen het steeds veranderende medialandschap. De focus ligt hierbij op het versterken van de connectie met een gedefinieerde doelgroep dankzij het juiste verhaal te brengen via het juiste kanaal: namelijk een mix van traditionele, social, influencer en betaalde media.

Op de hoogte blijven van de laatste trends binnen de Benelux zit in het DNA van oona. Met 56 digital natives gevestigd in Antwerpen, Gent en Amsterdam kan dat ook moeilijk anders. Via het samenspel van traditionele en hypertargeted kanalen bouwt het agency merkrelaties op, voorzien van authentieke en relevante content.

Innovatieve klanten als Levi's, Samsung en Zalando dagen oona voortdurend uit om verhalen en methodes opnieuw uit te vinden. Sinds 2003 heeft het bureau dan ook een solide portfolio, straf team en ijzersterke reputatie weten op te bouwen.

Over CreatorIQ

CreatorIQ is de software bij uitstek voor innovatieve ondernemingen die bezig zijn met geavanceerde influencer marketing. De Intelligence Cloud faciliteert op data science gebaseerde creator discovery, stroomlijnt de workflow, zorgt voor merkveiligheid en levert zinvolle metingen op. Een greep uit de merken die het platform gebruiken om authentieke bedrijfsresultaten te behalen binnen hun influencer marketing-ecosystemen: AB Inbev, Airbnb, Calvin Klein, CVS, Disney, H&M, Sephora, Unilever…

CreatorIQ is opgericht in 2014 en heeft zijn hoofdkantoor in Los Angeles, met kantoren in New York, Chicago, Londen en Oekraïne. Surf naar CreatorIQ.com voor meer informatie.

Ook succes voorspellen?

Ben je als merk, bureau of marketeer op zoek naar een performante in-house datatool om je influencer marketingcampagnes mee te beheren? Neem dan contact op met oona’s Senior Influencer Marketing Expert:

Shanice Engel

Associate partner

Oona is al twintig jaar thought leader in de Benelux. We omarmen technologie als middel om community engagement aan te drijven en impact te meten.

Zo zien wij het. Maar vraag het vooral aan onze klanten, zoals Levi’s®, Remy-Cointreau, L’Oréal, Gucci, Monki, On-Running, IKEA, Zalando, Auping, Fritz Hansen en Samsung.