Global Media Innovation & Strategy Manager bij H&M aan boord bij oona

Dinsdag 20 december 2022 - oona maakt zich op voor het komende jaar. We buigen ons niet enkel over de verhalen van onze klanten, maar herdefiniëren ook ons eigen pad: met een double digit groei in 2022 - inclusief 19 aanwervingen en 15 nieuwe klanten zoals On Running, TikTok en Gucci – oona is ahead of the curve. Stephany Goncalves, voormalig Global Media Innovation & Strategy Manager bij H&M Global, vergezelt ons op onze reis in de toekomst als Director of Communications.

Two halves make a whole, en bij oona zijn we het daar helemaal mee eens. Ons agency is actief in zowel België als Nederland, voor klanten aan beide kanten van de grens. Een perfecte synergie van (cross-country) storytelling, strategie en creativiteit, gecombineerd met diepgaande media, influencer en performance marketing kennis.

Werner De Smet, oprichter en CEO van oona: "Steeds meer klanten zijn op zoek naar een Noord-Europese aanpak. Ze willen geen verschillende bureaus meer inschakelen voor meerdere landen, maar liever samen groeien met één bureau dat verschillende vaardigheden in huis heeft.”

In comes Stephany Goncalves, oona's nieuwste Director of Communications, om het oona fashion team te begeleiden en het modeportfolio strategisch te (her)bouwen, zowel binnen als buiten de Benelux. ​

Een radicaal andere manier van storytelling
Als Director of Communications brengt Stephany jarenlange expertise op het gebied van mode en marketing naar het team. Voor ze bij oona aan de slag ging, was ze een sleutelfiguur op de marketingafdelingen van H&M in Nederland, Zwitserland en Zweden.

"Ik zou voor geen enkel ander bureau willen werken dan voor oona, dat zich onderscheidt door een sfeer van inclusiviteit. Bij oona krijgt iedereen de kans om in zichzelf te investeren en eigen carrière te verkennen. Als Director of Communications wil ik het goede voorbeeld geven en anderen helpen groeien in hun job. Focus op je mensen, net zo goed als op je klanten, is belangrijk voor mij." Stephany Goncalves, Director of Communications.

oona's radicaal andere manier van storytelling is nog een reden waarom ze voor oona koos. ​ Stephany: "In plaats van communities van buitenaf te benaderen, verbindt en creëert oona met hen van binnenuit. oona weet naar wie te luisteren, waar te zijn, welke verhalen te vertellen en hoe zich te gedragen, voor elke community.

So, what’s next? Nieuwe klanten zoals Toms, Gucci en Estrid werden de afgelopen maanden bij oona verwelkomd en vervoegen onze huidige love list, dat zowel lokale helden (bijv. Café Costume) als internationale game changers(bijv. Zalando) bevat. Met Stephany aan het roer stuurt ons modeteam richting nieuwe markten en segmenten. Stephany: "Ik kijk ernaar uit om ons modeportfolio binnen en buiten de Benelux uit te breiden met merken met een krachtig verhaal, waarbij de nadruk nog meer ligt op brand purpose en identity. Daarnaast duiken we dieper in het midden- tot luxesegment, en daar valt heel wat te verkennen. Zoveel mogelijkheden, ik ben enthousiast!"

Over Stephany Goncalves
Over een indrukwekkend carrièrepad gesproken: Stephany begon als student en verkoopassistent bij de kinderwinkel van H&M in Rotterdam. Na haar studie aan de Universiteit van Amsterdam ging ze aan de slag als Social and Digital Media Manager bij H&M Nederland, waar ze een brug sloeg tussen PR en (influencer) marketing. Later werd ze Customer Loyalty Manager in zowel Amsterdam als Zürich (bij die laatste gaf ze leiding aan de afdeling als Head of Marketing and Customer Loyalty). Omdat ze andere merken wilde verkennen, begon ze later als Global Marketing and Communications Manager bij Monki, voor ze de rol van Global Media Innovation and Strategy Manager bij H&M op zich nam. In het najaar van 2022 ging deze Amsterdamse power woman aan de slag bij oona als Director of Communications. In haar vrije tijd richtte Stephany FÉ op, een adviesbureau gericht op het mentoren van de volgende generaties vrouwelijke leiders.

Oona is al twintig jaar thought leader in de Benelux. We omarmen technologie als middel om community engagement aan te drijven en impact te meten.

Zo zien wij het. Maar vraag het vooral aan onze klanten, zoals Levi’s®, Remy-Cointreau, L’Oréal, Gucci, Monki, On-Running, IKEA, Zalando, Auping, Fritz Hansen en Samsung.